week 10 🇬🇷

4 juli 2019 - Piraeus, Griekenland

Maandag 1 juli

Om 08.00 hebben we onze opdrachten besproken met een verpleegkundige. In deze 10 weken moesten we 3 opdrachten maken over verschillende patiënten. Daarna moesten we door naar de hartkatheterisatie!

Er lag een meneer en die zou gekatheteriseerd worden via de lies, maar de ader was geblokkeerd dus moesten ze het via de pols proberen. De arts vertelde ons dat het voor hem via de lies makkelijker is, maar voor de patiënt is dat via de pols want de patiënt mag na de ingreep 24 uur niet lopen. Later kwam er een arts binnen en die praatte echt heel goed Engels dus ik vroeg waar die vandaag kwam want hij had echt een accent, hij vertelde ons dat die in de UK werkt maar dus ook in Griekenland. Hij vertelde ons dat ze bij een 85 jarige mevrouw via de lies de aortaklep gingen vervangen, maar omdat ze al zo oud is werd er dus voor een katheterisatie gekozen ipv openhartoperatie. Maar helaas begonnen ze hier pas om 14.00 mee en duurde de “operatie” 2 uur ... Dus daar hebben we maar niet op gewacht.

Dinsdag 2 juli

Vandaag werd er bij een meneer de aortaklep vervangen ook via de lies, dus hebben we het toch nog kunnen zien 😄. Jasmin en ik konden helaas alleen vanaf een ander kamertje meekijken via een schermpje waar je soms dan de bloedvaten op kunt zien bewegen, maar het was wel lastig voor ons want we kregen er verder geen uitleg bij, dus eigenlijk wisten we niet wat ze nou allemaal precies aan het doen waren. Bij een meneer zouden er eigenlijk stents geplaatst worden maar toen ze daar eenmaal mee bezig waren was het toch erger dan verwacht, dus besloten ze om te stoppen, want meneer moet een bypass operatie ondergaan.

Woensdag 3 juli

Zo, de laatste dag is aangebroken in het Metropolitan ziekenhuis.

Een 87 jarige meneer had al een aantal jaar geleden een bypass operatie ondergaan. Maar meneer kreeg weer klachten op zijn borst dus gingen ze doormiddel van de katheterisatie kijken wat er aan de hand was. Een verpleegkundige was met ons aan het praten maar ineens rende hij de kamer in waar ze bezig waren want meneer zijn hart was er dus even mee gestopt, dus moesten ze met de defibrillator het hart weer aan de gang brengen, dit hoefde gelukkig maar 1 keer. Dit was dus wel even een spannend momentje.

Na stage hadden we met Eirini afgesproken en hebben we gezellig wat gegeten en ze heeft ons een rondleiding gegeven door de school waar zij werkt.

‘s Avonds zijn Jasmin en ik lekker sushi gaan eten als afsluiter, alleen waren we allebei iets te fanatiek geweest met het bestellen ervan, ik zat al gauw vol ..

Donderdag 4 juli

Vandaag doen we het lekker rustig aan. Op ons gemakje de koffer pakken want het is hier vandaag 38 graden ... 🥵.

Het is een leerzame stage geweest, maar helaas met ook wat momenten dat het toch wel vervelend is dat je alleen Engels kunt praten, want niet iedereen kan dit goed. Het toppunt van deze stage was toch wel echt het meekunnen kijken op de OK, ik heb daar zoveel dingen mogen zien, echt heel gaaf!! 🤩 Een kans die je in Nederland zeker niet snel zult krijgen.

Ik heb het natuurlijk niet altijd even makkelijk gehad, maar ik heb het volbracht! Toch wel iets om trots op te zijn😊. Ik kan wel zeggen dat ik heel wat ervaringen rijker ben, en een stuk zelfstandiger ben geworden. Het is niet niks om 10 weken voor jezelf te zorgen. Een ervaring om nooit te vergeten!

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn wekelijkse reisblog, en ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje op de hoogte heb kunnen houden hoe de stage was en de leefervaringen hier in Griekenland.

Morgenvroeg vertrekt om 09.25 het vliegtuig vanaf Athene naar Dusseldorf ✈️.

και τώρα θα απολαύσω τις διακοπές ☀️

αγάπη, Zara 💋

1. Jozet:
    4 juli 2019
    Het zit erop!!! . Knap gedaan en een herinnering voor het leven.
  2. Ellen:
    4 juli 2019
    Erg leuk Zara om je reisverslagen te lezen👍. Goeie reis alvast voor morgen en we zien je snel, groetjes van ons
  3. Arthur van leeuwen:
    4 juli 2019
    lieve zara, bedankt voor de mooie verhalen,vondt het indrukwekkend de verhalen.maar het zit er op,geniet nu maar van jou vakantie dat heb je echt verdiend. liefs oom adje
  4. Emma:
    4 juli 2019
    Jaaaaa weer lekker naar huis!! ❤️❤️
  5. Larisa:
    4 juli 2019
    Eindelijk kom je weer naar huis!! Super goed van je mag je zeker trots op zijn’ zie je zaterdag 😍❤️
  6. Chantal:
    4 juli 2019
    Het was heel leuk om elke week te lezen wat jullie daar meemaken
    Je bent inderdaad een ervaring rijker dit nemen ze je niet meer af
    Goede terugvlucht en tot snel