Week 8 + weekend Mykonos 🏝

24 juni 2019 - Piraeus, Griekenland

De weekblog is dit keer ietsjes later, maar ik heb er wel meteen het weekendje Mykonos bij kunnen schrijven!

Zoals je hebt gelezen in mijn vorige blog zat ik deze week 3 dagen op de Anesthesie 💉.

Dinsdag 18 juni

Deze dagen mochten Jasmin en ik wel samen operaties bekijken, dus dat was wel fijn want dan kun je het samen tenminste ook bespreken. We hebben die dag een cyste verwijderd zien worden bij de nier, en deze was maarliefst 15 cm groot 😦. Ook hebben we een een operatie gezien en deze werd uitgevoerd met behulp van de Da Vinci robot, dat is een apparaat met “armen” en hierop worden instrumenten vast gemaakt. De arts zit achter een ander apparaat en die bestuurd de instrumenten vanaf een ander punt. Wij mochten ook bekijken hoe dit eruit zag, wel heel vet want je ziet alles in 3D.

Woensdag 19 juni

Dit was een lange dag, want we hadden een OK gezien die 6 uur duurde 😴. Maar het was niet zomaar een operatie, de aortaklep werd namelijk vervangen. Weer een hartoperatie kunnen zien!!

Donderdag 20 juni

bij een 69 jarige meneer met prostaatkanker werd de prostaat en de lymfeklieren hierom heen verwijderd. Ook hebben we nog een operatie kunnen zien met behulp van een andere robot, deze wordt naar Griekenland gehaald en kost maar liefst 1,2 miljoen euro. Deze robot werd geïntroduceerd door een Belgische en Ierse man. Dat was wel fijn want we Belg kon ons alles in het Nederlands uitleggen. We wouden na stage eigenlijk naar het strand, maar helaas werd er regen voorspeld 😪.

We hebben deze week ook weer wat operaties kunnen zien, maar we zijn ook veel meer te weten gekomen over de Anesthesie.

Weekend 🤩

Vrijdag vertrok om 08.00 de boot vanuit Piraeus naar Mykonos, hier verblijven wij een weekendje. Na 5 uur op de boot te hebben gezeten zijn we eindelijk aangekomen, en gelukkig ben ik niet misselijk geworden op de boot. Heel lief want de eigenaresse van de appartementjes kwam ons ophalen bij de haven. Eenmaal hier aangekomen was het al half 3, dus omdat het al zo laat was besloten we om naar het strand te gaan wat maar op een loopafstand was van 5 minuten. ‘s Avonds zijn we naar het centrum van Mykonos gelopen, en wat is het hier mooi zeg!! Echt Grieks, bijna alle huisjes zijn wit en hebben blauwe kozijnen en deuren. Ook zijn we naar klein Venetië gelopen, hier staan een paar kleine windmolens, erg leuk om te zien. We zijn die avond niet te laat gaan slapen want we waren moe van het reizen.

Zaterdag 22 juni

Zijn we naar Paradise Beach geweest, een zeer bekende strandtent op Mykonos. We konden met de public bus gaan en was maar 15 minuutjes verderop. Hier hebben we mooi een bedje en parasol gehuurd ☀️. Het waait gelukkig wel op het eiland, dus dat is wel lekker met die hete temperaturen. ‘s Avonds zijn we weer even Mykonos zelf ingelopen en hebben we daar wat gegeten en gedronken.

Zondag 23 juni

Vandaag zijn we ook weer naar Paradise Beach geweest, maar konden we maar tot een uur of 4 blijven, want de eigenaresse van het appartement kon ons ook weer naar de haven brengen. Na een bootreis van 4 uur te hebben gehad, lag ik om 01:00 eindelijk in bed, maar we moesten vandaag weer gewoon naar stage dus moesten er ook weer vroeg uit. Sinds vandaag hebben we ook een nieuw Duits meisje in ons appartement.

Vandaag ben ik dus weer begonnen met een nieuwe stage week, maar daar lees je volgende week weer over!

Ook staan er een hoop nieuwe foto’s op van het mooie eiland Mykonos! 🏝☀️✨

Liefs, Zara 💋

1. Angelique:
    24 juni 2019
    Dat lijkt me echt een mooi eiland....!!
    En jij weer mooi wat ervaringen rijker.
  2. Chantal:
    24 juni 2019
    Wat leuk allemaal om mee te maken, en wat een mooi eiland
    Denk dat we daar ook maar eens op vakantie gaan
    Succes nog met de laatste weken