week 9 🇬🇷 | de IC

30 juni 2019 - Piraeus, Griekenland

Maandag 24 juni

Nieuwe week, nieuwe afdeling en dit keer zitten we voor 4 dagen op de IC. De IC hier is een ruimte met 16 bedden. En er werken in de ochtend 5 verpleegkundige en het kan soms zo zijn dat een verpleegkundige de zorg moet verlenen aan 3 of 4 patiënten, maar dat ligt aan de drukte. Een verpleegkundige vertelde ons dat je hier niet zo’n hele spectaculaire dingen zult zien, omdat het natuurlijk een privé ziekenhuis is en dus lang niet iedereen dat kan betalen. Het is een algemene IC, dus er ligt van alles en nog wat.

Vandaag lagen er 8 patiënten op de IC (redelijk rustig dus). En waarvan er al een naar een andere afdeling mocht omdat meneer stabiel genoeg was. Waarschijnlijk zullen deze patiënten er de hele week liggen dat wij er zijn. En hopelijk komen er ook nog wel wat nieuwe, zodat je ook even iets anders ziet. We hebben die dag vooral uitleg gekregen over de IC zelf, en hoe ze hier te werk gaan. Voor de rest was het vooral meekijken.

Dinsdag 25 juni

Vandaag werd er een meneer naar de OK gebracht, want er werd een trachea canule geplaatst. Deze werd geplaatst omdat meneer voor een langere tijd beademd moest worden, dus dan is een trachea canule beter dan een tube. Helaas was het ook vandaag vooral meekijken.

Woensdag 26 juni

Vandaag heb ik wat medicatie klaar mogen maken, maar ook vandaag was het voor de rest erg rustig. Later in de ochtend kwam er een nieuwe patiënt, want meneer had net een open hart operatie gehad.

Donderdag 27 juni

Alweer de laatste dag op de IC. Er kwam een nieuwe patiënt binnen, een mevrouw en daarbij hadden ze een week geleden de tong verwijderd, want hier zat een tumor in. Toen hebben ze doormiddel van spieren in de onderarm en bovenbeen een nieuwe tong gemaakt. Maar daardoor was de tong erg gezwollen en kon mevrouw niet goed ademhalen. Daarom was er een trachea canule geplaatst. Maar deze was ineens geblokkeerd / verstopt geraakt en kreeg mevrouw dus geen lucht meer, snel naar de OK dus om een nieuwe trachea canule te plaatsen. Mevrouw was naar de IC gebracht om haar te monitoren. Ook heb ik vandaag een drain verwijderd zien worden, bij de meneer die gister de open hart operatie had gehad. De drain zat met 3 ingangen net onder de borst. Even later in de ochtend kwam er ook weer een nieuwe patiënt binnen, deze mevrouw was 90 jaar en was ook nog een open hart operatie ondergaan.

Ook heb ik vandaag te horen gekregen dat ik volgend schooljaar stage mag gaan lopen in het Maasziekenhuis in Boxmeer!! 🤩🤩 Ik kom op de interne leerafdeling (geneeskunde). Hier heb ik echt mega veel zin in.

Vrijdag 28 juni

Zo, en het is alweer ons laatste weekend in Griekenland. Vandaag zijn we lekker naar het strand geweest, alleen was het 35 graden, pff iets te heet .. 🥵. En ‘s avonds hebben we nog wat gegeten met Helga.

Zaterdag 29 juni

Vandaag zijn we voor de laatste keer hier naar het strand geweest ☀️, en gelukkig was het minder heet dan gisteren. En hebben we ‘s avonds nog wat gedronken met meiden uit ons appartement.

Zondag 30 juni

We gaan zo naar Athene, om daar de laatste souvenirs te halen voor iedereen!

Morgen ga ik nog voor 3 daagjes naar de hart katheterisatie, ik ben benieuwd! En donderdag hebben we een dagje vrij zodat we alles op ons gemak in kunnen pakken. Want vrijdag vertrekken we alweer heel vroeg naar Nederland ✈️.

Donderdag zal dus ook mijn allerlaatste reisblog online komen! Dus tot dan.

Liefs, Zara 💋

1. Jozet:
    30 juni 2019
    Nou dat was een heel ander weekje vooral véél kijken maar ook dat kan leerzaam zijn. Top dat je in boxmeer aan de slag kunt. Veel succes en plezier je laatste week!!!
  2. Opa en oma van Soest:
    30 juni 2019
    de laatste dagen in Griekenland, toch nog best vlug gegaan!
    wat een bof dat je in Boxmeer mag gaan stagelopen.
    succes voor de laatste dagen en een hele goede thuiskomst!!
    groetjes opa en oma van Soest
  3. Angelique:
    Mooi verslag weer.
    Nog ff volhouden, de laatste loodjes.....tot vrijdag!!
  4. Arthur van leeuwen:
    30 juni 2019
    lieve zara, nog 5 nachtjes slapen ben je lekker weer thuis.vindt het heel knap wat je gedaan hebt.wel fijn dat jou stage in boxmeer is lekker dicht bij.

liefs oom adje
  5. Miriam:
    1 juli 2019
    Lieve Zaar
    Op naar de laatste week nu .....
    Tot vrijdag meiske 😍😘🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳