week 5 🇬🇷

31 mei 2019 - Piraeus, Griekenland

Zo, het is alweer week 5 dat betekent dus dat we alweer op de helft zitten 💪🏼💪🏼.

Zaterdag 25 mei

Ik had al een keer eerder verteld dat we met 2 Nederlandse vrouwen wat hadden gegeten en dat we wat dingen hadden gepland. Dat was dus vandaag, we hadden ergens afgesproken en vanuit daar zouden we met de auto naar een grot gaan. En wat een uitzicht weer 🤩. We sliepen bij Helga, die woont in een plaatsje verderop genaamd Nea Makri. We hebben die middag ook nog een klooster bezocht. In de avond hebben we lekker ergens gegeten, en hebben we daarna zeker 4km langs de boulevard gelopen.

Zondag 26 mei

We zijn langs verschillende plekjes met de auto gereden. En hebben nog wat gedronken bij het meer van Marathon. We hadden eigenlijk voor vandaag gepland dat we met een kabelbaan omhoog zouden gaan, maar eenmaal hier aangekomen was de kabelbaan in onderhoud, heel jammer 😔. Dus zijn we maar met de auto naar boven gereden, hopelijk gaan we volgend weekend met de kabelbaan naar boven.

Maandag 27 mei

Jasmin voelde zich niet lekker, dus besloot ze een dag thuis te blijven alleen is het samen uit samen thuis, dus had ik ook een dagje vrij, wat natuurlijk niet heel erg was.

Dinsdag 28 mei

Jasmin voelde zich nog steeds niet helemaal geweldig, dus hadden we besloten om nog een dagje in het appartement te blijven.

Woensdag 29 mei

Vandaag gingen we weer naar stage, daar aangekomen was het erg rustig. Dat merk je wel vaak dat het in de ochtenden erg rustig is en dat het rond een uur of 11 wel weer drukker wordt. Er waren vandaag 2 kindjes die allebei gehecht moesten worden, nou ik kan je zeggen dit ging erop een kindje van 5 die was zo sterk, dat er 6 man hem stil moesten houden om de verdoving te kunnen zetten dit was niet leuk om aan te horen, echt heel zielig 😔. De artsen zijn hier allemaal zo aardig, ze willen allemaal weten wat je al hebt gedaan en wat je nog gaat doen. En ook leggen ze alles super goed en fijn uit!

Donderdag 30 mei

Nou mijn ochtend begon iets anders, er was een man in de “behandel” kamer en ik had op het begin nog niet helemaal door wat er ging gebeuren. Maar al snel deed hij zijn onderbroek uit en was er een voorhuid operatie gepland vanwege medische redenen. Ik moet zeggen het was best interessant haha. En later op de ochtend werd er een wratje weggehaald op het been van een mevrouw. Toen kwam er een mevrouw binnen met verband om haar been, ze was zoo erg verbrand dat ze de blaren op haar been had staan, erg pijnlijk om te zien 😅. Ook waren er vandaag 2 kinderen die allebei een breuk in de voet hadden en ze kregen allebei gips.

Na stage zijn we lekker naar het strand geweest ☀️.

Vrijdag 31 mei

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, en eigenlijk zouden we naar het strand gaan maar toen kregen we een melding dat de trams en metro’s rondom Piraeus in onderhoudt waren, balen dit. Maar ja hadden ook geen zin om weer de hele dag binnen te zitten want het was mooi weer, dus zijn we even Piraeus in gelopen. En net lekker wat te eten besteld 🙈. Zo nog lekker een filmpje kijken. Maar de rest lees je weer in mijn volgende blog!

Volgende week zit ik 4 dagen op de OK, ik ben heeel benieuwd met wat we allemaal te zien krijgen! 👩🏼‍⚕️

En vanaf donderdag heb ik lekker 11 dagen vakantie 😍☀️.

Tot volgende week weer!

Liefs, Zara 💋

1. Jozet:
    31 mei 2019
    Alweer op de helft!!!. En een enerverend weekje achter de rug veel gedaan en gezien😉 . Mooi dat artsen veel uitleggen en interesse tonen je hoort wel eens anders. Veel succes de komende week!.
  2. Miriam:
    Dag Lieve ❤ Zara
    Wat leuk om weer van alles te lezen .
    Het zal wel leerzaam worden volgende week .
    Heel veel liefs Mamma 😘
  3. Angelique:
    31 mei 2019
    Mooi weer om te lezen. Vooral dat het goed gaat.
    Groetjesssss
  4. Arthur van leeuwen:
    2 juni 2019
    lieve zara,
    wat fijn dat het goed gaat met jou,ik vindt het heel knap wat jij doet.
    nog 5 weken en dan heb jij er op zitten , aankomende donderdag heb jij 11 dagen vrij.
    geniet maar van 11 dagen vrij.
    ben zeer trots op jou wat jij doet.
    liefs oom adje