Emergency department 💉

25 mei 2019 - Piraeus, Griekenland

Zo, de week is weer voorbij gevlogen dus weer tijd voor een nieuwe reislog!

Zaterdag 18 mei

Na een paar dagen minder weer te hebben gehad, scheen vandaag weer heerlijk de zon dus dat betekende weer lekker een dagje strand ☀️

Zondag 19 mei

We zouden vandaag naar de bergen Meteora gaan. We moesten al vroeg uit de veren want om 06.44 vertrok de trein richting Athene om vanuit daar een andere treinrit te pakken die maar liefst 4,5 / 5 uur duurde 😴, maar goed deze hebben we de heenweg doorstaan door nog lekker bij te slapen. Nou ik kan je zeggen deze dag zat helaas vol tegenslagen. Eenmaal in de trein had iedereen zit plaatsen, dit stond op je treinkaartje alleen stonden er bij ons geen zitplaatsen op, dus hebben denk ik wel een stuk of 3 keer moeten verplaatsen. Maar goed eenmaal aangekomen in Kalambaka (plaats van de Meteora bergen) stond er ook niemand met mijn naam op een bordje. Wij 3 kwartier gewacht en gebeld natuurlijk, en toen eindelijk even later kwam er een man met een taxi aan en die heeft onze dag echt een stuk beter gemaakt. Uiteindelijk waren we boven en wat een uitzicht 😍. Ook hebben we nog 3 kloosters kunnen bezoeken. Nou de terugweg hebben we helaas ook een stuk of 5 keer moeten verplaatsen maar goed, het uitzicht heeft het wel goed gemaakt.

Maandag 20 mei

In het kort over de Emergency room, er staan 6 bedden met gordijntjes ertussen. Ook is er een “behandel” kamer, en daar worden vaak wonden gehecht, of biopties genomen. Het Metropolitan is natuurlijk een privé ziekenhuis, dus er wordt wel gezegd dat het hier wel rustiger is dan dat je in een publiek ziekenhuis zou zitten.

Yes, voor 2 weken op de Emergency room.  We kregen een nieuw uniform, helemaal in het blauw. Het begon heel rustig, en hebben die dag ook veel botbreuken gezien. We mochten beginnen met het maken van een ECG en de vitale functies meten. De artsen geven allemaal heel veel uitleg, dus dat is echt super fijn! En ook de verpleegkundige spreken hier goed Engels.

Ook zijn er vandaag 2 nieuwe Spaanse meiden bij ons in het appartement gekomen!

Dinsdag 21 mei

Het begon heeel rustig, en dat is dan een beetje het nadeel aan de spoedeisende hulp als er niemand ligt, dan kun je ook niks doen.. Maar we hebben die dag vooral meegekeken. Even later kwam er een meisje binnen die ineens flauw was gevallen hierbij moesten we een ECG maken en de vitale functies meten. Ook heb ik die middag een deel van een wenkbrauw lifting kunnen zien.

Woensdag 22 mei

Helaas was het in de ochtend weer erg rustig. Maar toen... Ineens werd er een Nederlandse vrouw binnengebracht met hartklachten, nou ik moet je zeggen dit was toch wel heel erg apart om weer ineens Nederlands tegen een patiënt te kunnen praten. Ze was zo blij om te horen dat wij Nederlands waren dat ze er zelfs traanogen van kreeg..

En ik heb die dag een flinke hoofdwond gehecht zien worden, een mevrouw was voorover ergens tegenaan gevallen.

Donderdag 23 mei

Vandaag was er ineens veel meer spoed dan afgelopen dagen. Een meisje was flauwgevallen in de badkamer en met de ambulance overgebracht, Een meneer die kwam binnen met een beroerte ook met de ambulance en een meneer was voorover van de trap gevallen en die had een flink opgezwollen gezicht, ik heb kunnen kijken hoe zijn wenkbrauw en lip gehecht werden. Ook was er een meneer en die liet een abces weghalen op zijn rug en 4 wratjes / moedervlekken. En er was een kindje met een breuk in de arm, de arts die hier bij was die gaf ons heel veel uitleg hierover, dat was super fijn!!

En na een paar dagen minder mooi weer te hebben gehad, zijn we na stage lekker naar het strand geweest ☀️.

Vrijdag 24 mei

Vandaag heb ik lekker kunnen uitslapen, en heb ik een half uurtje op het dak gelegen want pff veeeelste heet, geen wind niks. Later in de middag zijn we naar de shopping mall geweest. En hebben we in de avond nog wat gedronken met de meiden uit Spanje.

Zo dit was mijn weekje weer, volgende week zit ik nog een week op de Emergency room, maar ook een dagje op de plastische chirurgie (hiervoor waren we gevraagd).

Dus tot volgende week! 👋🏼

Liefs, Zara 💋

1. Angelique:
    25 mei 2019
    Wat weer een leuk verslag. Ik lees dat het steeds beter gaat en je ook veel leert daar. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Op naar week 5 en dan zit de helft er al weer op. Groetjes vanuit Heijen 😘
  2. Ellen:
    25 mei 2019
    Leuk om je verhaal weer te lezen en wat je de hele wk mee maakt in het ziekenhuis en daarom heen. En fijn dat het goed gaat😊. Groetjes van ons🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️
  3. Jozet:
    25 mei 2019
    Dat is een afwisselende afdeling zeg dat is leerzaam. Ook weer genoten van je vrije tijd doe je goed!!. Kan me voorstellen dat die Nederlandse vrouw blij was met jullie in zo'n vreemd ziekenhuis veel succes en plezier komende week.