week 3 🇬🇷

17 mei 2019 - Piraeus, Griekenland

Zo, en het is alweer week 3.. wat gaat de tijd ineens snel zeg! En dus ook weer tijd voor een nieuwe reislog.

Zaterdag 11 mei                                               Het was vandaag lekker weer, dus besloten we om naar het strand te gaan. En ja typisch dit weer, wil je naar het strand nog even naar de supermarkt zit alles dicht 😬, dus hebben we maar wat eten besteld, wat natuurlijk ook geen ramp was haha.

Zondag 12 mei                                                 Ook vandaag was het wel lekker weer, maar hebben lekker in de middag op het dak gezeten, en later ajax gekeken ⚽️. En natuurlijk even met mam geskyped want het was tenslotte moederdag.

De 2e week op hospital ward afdeling ging van start, met als doel deze week om meer te doen 💪🏼. Nou ik moet zeggen dit is aardig goed gelukt! Ik begon de week met het meten van de vitale functies bij de patiënten. Ook heb ik in deze week een hoop spuiten klaar gemaakt met antibiotica (op het begin toch nog wel een beetje lastig, maar des te vaker je het doet des te handiger wordt je erin).                        Ook heb ik bij veel infuusslangen de lucht eruit laten lopen, en op de laatste dag al 2 spuiten in de buik mogen zetten.

Dus ik moet zeggen deze week was een stuk leuker!! En hier kom je natuurlijk ook voor om handelingen te doen.                       Wel zie je nog steeds hele grote verschillen, hier is een pacemaker bijvoorbeeld een heel kastje (kijk maar bij de foto’s) en in Nederland is het maar heel klein en wordt het onder de huid geplaatst. Ook heb ik deze week veel wonden verschoond zien worden, en heel fijn want bijna alle artsen geven jou uitleg met wat er gedaan is bij die patiënt!

Vrijdag 17 mei                                                      Er was voor vandaag slecht weer voorspeld, maar ja dat betekent niet dat we de hele dag binnen moeten zitten. Dus zijn we naar een plaatsje verderop gegaan, genaamd Kallithea. Hier hebben we natuurlijk weer wat geshopt 🙈. En ook heerlijk gegeten, wat echt super goedkoop is maar liefst €7,30 nou voor dat geld kun je in Nederland niet eten.

Dit was mijn reislog weer voor deze week, vanaf volgende week zit ik 2 weken op de Emergency Department, ik ben heeeel benieuwd hoe dit is hier in Griekenland maar daar lees je snel genoeg iets over!

Tot volgende week 👋🏼

Liefs, Zara 💋

1. Chantal:
    17 mei 2019
    Hoi Zara,
    Fijn om te lezen dat de tijd sneller omgaat nu. Je gaat je steeds meer thuis voelen daar en meer dingen doen.
    Voor je het weet is het half jaar al om.
    Tot volgende week. (Jou verslag)

Groetjes Chantal en Marino
  2. Jozet:
    17 mei 2019
    Hoi Zara! Nou inderdaad een heel.verschil die pacemaker. Mooi dat je steeds meer handelingen mag gaan doen en dat je ook geniet van het mooie wat het land te bieden heeft. Veel succes en plezier de komende week. Gr. Jozet.
  3. Chantal:
    18 mei 2019
    O sorry verkeerde reactie van mij.
    Je blijft maar 10 weken en geen half jaar
  4. Angelique:
    18 mei 2019
    Ik kan uit jouw verslag lezen dat je het inderdaad steeds leuker gaat vinden. Daar ben ik heel blij om. Leuk dat je ook tijd hebt om de omgeving te gaan verkennen.
    Groetjes, Angelique
  5. Miriam:
    19 mei 2019
    Geniet er van daar Zara !
    Cultuur snuiven maar dat komt goed .
    Succes komende week !